ŞEFTALİ KOKAN SIRLAR- JODI LYNN ANDERSON || YORUM

12/28/2015 , BY Mosepati -
 
 


Kitap: Şeftali Kokan Sırlar
Orijinal Adı: The Secrets Of Peaches
Yazar: Jodi Lynn Anderson
Yayınevi: Novella Dinamik
Çeviri: Sevan Amiroğlu
Yayın Tarihi: Ekim 2015
Sayfa Sayısı: 367
Tür: Romance, Young Adult, Chick Lit

"Kimi zaman yaşam bizi sınar; bazen de geleceğimizle... bazen de en sevdiğimizle..." Murpy, Leeda ve Birdie... Şeftali bahçesinde geçirdikleri yazın ardından birbirlerine sıkıca tutunan bu üç arkadaşın yaşamı akıl almaz bir biçimde değişiyor... Her biri kendi gerçeğiyle yüzleşiyor... Acaba her şeye rağmen bu üç arkadaş olanların üstesinden gelip aralarındaki bu güçlü bağı korumayı başarabilecek mi? Anderson'ın hikayesi, ergenliğin son çılgınlığıyla beraber, o yaşlara özgü sıkıntıları ve beklentileri dile getiriyor.                                                                                                                               Publishers Weekly                                                                                                  Komik, özgün ve tam anlamıyla çok yaratıcı. Jodi Anderson'ın kalemi oldukça cezbedici. Şefataliler kadar lezzetli ve tatlı bir hikaye                                                                                                                         Booklist   
(Tanıtım Bülteninden)
Sıcaklıkla oynadığım için renklerde farklılık oluştu.. Bu sizi yanıltmasın.

Şeftali Kokan Yaz yorumu için : http://mosepati.blogspot.com.tr/2015/12/yorum-seftali-kokan-bir-yaz-jodi-lynn.html

Şeftali Kokan Sırlar bana göre ilk kitaba göre bir iki tık yukarıdaydı. Karakterlerimiz gelişmiş,  büyümüş, bakış açıları değişmiş hayat gayeleri de bu farklılaşma sonucunda değişmişti.

Kitap genel olarak Leeda'nın annesinin isteği üzerine yerel bir yarışmaya katılmasıyla başlıyor. Ama bu yarışma aksilikle gerçekleşiyor, üç kızın arkadaşlarını da zedeliyor. Leeda annesiyle yüzleşiyor ki bu yüzleşme bol 'neden?' içeren bir konuşma.

Kitap kafa dağıtma amacıyla keyifle okunabilecek bir kitap. Karakterlerin değişimi, yaşadıkları karmaşalar ve sonucunda yaptıkları, kendimizi onların yerine koyup " acaba ben ne tepki verirdim " dememize neden olabilecek bir akışa sahip.  Empati kurmayla kafayı bozduğum için bu kitapta bol bol kendimi Leeda yerine koydum ve "içindeki duyguları serbest bırakmak için geç bile kaldın, çok bile bekledin" dedim bol bol. Arkadaşlarının onu anlamayışı, ailesinin hiç umursamaması sonucunda beklenebilecek patlamayı gösterdi ve keyifle okuduğum kısımlar gerçekleşti.

Fark ettim ki fazlasıyla Leeda demişim anlatımımda ancak Birdie ve Murphy bakış açılarında ele alınacak pek bir şey olmadı. Birdiemiz eskiye göre arkadaşlarıyla daha dışa dönük, Enrico'a karşı hislerinde daha rahattı. Murphy daha az bencil :)

Uyarmalıyı ki "özgün" ve "yaratıcı" övgüleri sizleri yanıltabilir. Ben her ne kadar kızlarımızın duygularını, tepkilerini arkadaşlıklarını ve hayata atılışlarını okumaktan keyif alsam da yazarın oluşturduğu Şeftali Bahçesinden büyülensem de kitabın özgün ve yaratıcı bir kurgusu olduğunu düşünmüyorum.

Son olarak, yetti be hep Leeda hep Leeda demeyin :) ama ben son kitapta artık onun biriyle mutlu olmasını istiyorum.

Puan:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder