İLİK- TARRYN FİSHER || YORUM &ALINTILAR

1/29/2016 , BY Mosepati -



Kitap: İlik
Orijinal Adı: Marrow
Yazar: Tarryn Fisher
Yayınevi: Aspendos Yayıncılık
Çeviri: Görkem Mercan
Yayın Tarihi: Ocak 2016
Sayfa Sayısı: 370
Tür: Dark, Thriller, Mystery, NA


Bone’da bir ev…
Evde bir kız…
Kızda bir gizem…
Margo diğer kızlara benzemiyor. Bone denilen izbe bir mahallede, lanetli bir evde onunla iki yılı aşkın bir süredir konuşmayan lanetli annesiyle yaşıyor. Günlerini kendini görünmez hissederek geçiriyor. Ancak tekerlekli sandalyedeki komşusu Judah Grant’le arkadaşlık etmeye başlayınca işler değişiyor. Mahalleden tanıdıkları yedi yaşındaki Neveah Anthony kaybolunca Judah bu olayı çözmede Margo’ya yardımcı oluyor.
Margo’nun öğrendikleri onu değiştirip hayata karşı yeni bir bakış açısı geliştirmesine sebep oluyor. Çocuk istismarcıları ve tecavüzcüleri bir bir hedef alarak kötü insanları bulup onları cezalandırmaya karar veriyor.
Ancak kötüleri avlamak tehlikeli bir iş ve Margo kendi ruhu dâhil her şeyi kaybetme riskiyle karşı karşıya…


(Tanıtım Bülteni)



Siyah Damar yorumum için: http://mosepati.blogspot.com.tr/2016/01/yorum-siyah-damar-tarryn-fisher.html


Sanırım benim için Siyah Damar'ın kurgusu her zaman farklı olacak. Yeri farklı olacak. Günlerce Marrow'un haberini bekledim, çıktı; çıktıktan sonra elime alabilmeyi bekledim. Dağ gibi olmuş beklentilerimle, elimi ayağımı dolaştıran heyecanımla... Çünkü benim Tarryn Fisher'a olan sevgim farklı, takıntı boyutlarında.

"İnsanlar acıyla yaşayabilecek varlıklardır. Güçsüz olanlar acılarının onları yavaş yavaş, duygusal bir ölüme götürmesine izin verir. Güçlü insanlarsa o acıyı alır ve mutlaka kullanır, Margo, yakıt olarak..."


Aslında her şey başından itibaren hastalıklı. - yazarın Tarryn Fisher olması, kitap kapağının yansıttığı hava haricinde- Bone gibi bir yer, obur ev, annesi, komşular..... Ne okuyacağımızı, neyle karşılaşacağımızı az çok tahmin edebiliyoruz.

İlk sayfalarda bir olay olmasını çok bekledim. Ağır ağır ilerledi. Durgun. Olay olmadı. Bütün o gergin atmosferin içinde Margo ve Judah ikilisini okudum. Ama sonra bir şeyler değişti. Sağlıklı ortamda büyümeyen bir kızın, şiddetin içinde büyüyen bir kızın gelecekte ruhsal durumu bozuk bir kızın neye dönüştüğünü gördük.

 
İnsanların mevcut durumlarından hiç memnun olmayıp, şikayet edip aynı zamanda rahata kavuştukları anda da birden geri dönüşleri, bağlarını koparamadıkları anlamına mı geliyordu? Yoksa suçluların suç mahalline dönüşleri mi? Ben obur evin tasvirlerinden dolayı daha farklı bir anlatım, daha fazla ayrıntı beklerdim. Paranormal bir olay yapacakmış da yapmamış gibi. Hoş o sondan sonra o kadar kafam karıştı ki şu an şu yazıyı ben yazmıyor bile olabilir.

Margonun tahminen 10 yıllık serüvenini okuyoruz. Annesinin bile 'keşke saçların güzel olsa, o zaman vücudunun çirkinliğini kapatmış olursun' tarzı konuşmasından sonra Margonun kuğuya dönüşü. Bir de hastanede doktorla arasında geçen muhabbet var ki, zaten o konuşma yüzünden kitap kafamda çorba oldu.

"Bugün varız, yarın yokuz; ederimiz bir avuç anı..."

***
"Botlarımı altındaki çakıl yola odaklanıyorum, en sevdiğim ses... Sakinim çünkü henüz ne yaptığımı bilmiyorum."

***

Kendi iliğimi, kim olduğumu, ne olduğumu düşündüğüm günlerde Bone'u özlüyorum. Bir yerden ayrılabilir; orayı terk edebilirsiniz ancak orası sizden asla ayrılmaz. "

***

"Çocukların acı çekmesiyle ilgili yapılacak bir şeyin olmamasından ve dünyanın çoğunu bu konuda aciz kalışlarını, onların acı çektiğini bilmiyormuş gibi yaparak örtbas etmesinden..."

***
"Şimdi de kendime gülümsüyorum, günahlarımla gurur duyuyorum. Aslında, gururlu falan da değilim. Hiçbir şey değilim."

Kitabı sevdim. Yazarın güçlü sağlam, titreten kalemini özlemişim ve insanlık için belirli miktarlarda dozlar belirli aralıklarda gerekli.  Ancak durup düşününce oturmayan şeyler var. Siyah Damar ile kıyaslamak istemiyorum tüm kitaplarını ama İlikte kurgunun sağlam temellerinin olduğunu düşünmüyorum, karakterler çok derin değildi. Öncelikle Margo gibi etrafında onu düşünen kimsenin olmadığı, yalnız, sevilmeyen bir karakterin Judah gibi iyimser ve sevgi dolu bir erkekle arkadaşlığa başlaması çok güzel. Ama yeterli değil demek ki olacaklara bu sevgi bile engel olamıyor.

Kesinlikle oturmamış, havada kalmış kısımlar, mantık çerçevesinde yazılmamış yerler, çabucak yazılmış bir son var. Teşekkür kısmında bu kitabın nasıl ortaya çıktığını anlatmış. Bu fikrin nasıl aklına düştüğünü.

Puan:

1 yorum:

  1. Tarih kitabi okuyor musun okuyorsan tarih kitavi onerir misin ????

    YanıtlaSil