BİR KÖPEĞİN GÖZLERİNDEN- JENNIFER ARNOLD || YORUM

2/02/2016 , BY Mosepati -

Kitap: Bir Köpeğin Gözlerinden
Orijinal Adı: Through A Dog's Eyes
Yazar: Jennifer Arnold
Yayınevi: Martı Yayınları
Çeviri: Barış Satılmış
Yayın Tarihi: Ağustos  2015
Sayfa Sayısı: 303
Tür: Animals, Dog


Dünyayı Nasıl Gördüklerini Anlayarak Köpeklerimizi Anlamak İçin.Köpeklerimizle iletişim kurma ve onları anlama yöntemlerimizi değiştirme gücüyle ilham veren, "dönüştürücü" bir kitap. Köpeklerin becerileri ve potansiyelleri söz konusu olduğunda, çok az insan yirmi yıldır fiziksel engelleri ve özel ihtiyaçları olan insanlar için hizmet köpekleri eğiten Jennifer Arnold kadar söz sahibi olabilir. Köpeklerin zekâsı, hassasiyeti ve sıra dışı hissetme becerilerine dair eşsiz anlayışı ile Arnold, korku ve boyun eğme yerine nezaket ve cesaretlendirmeye dayanan örnek bir eğitim yöntemi geliştirdi ve aldığı sonuçlar da sıra dışı.

Arnold'ın ve en büyük öğretmenleri olan köpeklerin hayatlarından hikâyeler, eğitim yöntemine dair ikna edici ve saygı uyandıran bir tanıklık sunuyor. Bir Köpeğin Gözlerinden köpeğinizle ilişkinizi sonsuza kadar değiştirecek, unutulmaz bir kitap.

"Bilim ve gözlemin mükemmel bir dengesi bu kitap… Köpek dostlarımıza değerli bir hediye."
-Publishers Weekly-

"Büyüleyici."
-The Washington Post-

"Arnold'un sesi deneyimli ve iddialı… Anekdotlardan oluşan kanıtları etkili, eğlenceli ve olumsuz pekiştirme öğretim tekniklerini yıkması gayet azametli."
-Kirkus Reviews-

"Köpekleri eğitmek söz konusu olduğunda, Jennifer Arnold'un işini bildiğine şüphe yok."
-The Atlanta Journal-Constitution-

"Canlı, akılda kalıcı, dokunaklı… Bu kitabın mesajı sadece gerçek."
-Sara Gruen, Filler İçin Su kitabının yazarı-

(Tanıtım Bülteninden)



 

Köpeklerin içerisinde insanlara karşı sonsuz derecede sevgi, inanç ve güven olduğuna inanıyorum. Ve her ne kadar seni memnun etmek istediği için sana yardım etmek iste de bunu yapacak olsa da ben köpeklerin insanlar tarafından hastalara vs. hizmet etmesi için eğitilmesine karşıyım. Bu bana kölelik gibi geliyor. Bütün canlıların hür iradelerinin olması gerektiği görüşündeyim. Zaten o bu hissiyatı içinde taşıyor olacaktır bir şekilde.


Neyse, kitap da hastalara yardımcı olması için köpeklerin eğitmelerini anlatıyor ancak konu salt bu değil. Geçmişten günümüze köpekleri anlamak için yapılan deneyleri de, gözlemleri de anlatıyor. Açıkçası sonuçların çürütülebileceği, tartışılabileceğini de düşünüyorum çünkü sabit değildir. Köpeklerin duygularını davranışlarından nasıl çözebiliriz?  Düşünürler mi? Kişilikleri var mı? Gerçek hayatta yaşanmış şaşırtıcı olaylara da yer vermiş yazar.
Bunların hepsi yazıyor. Tek tek her cümle sizin için altın değerinde.
Konuşamayan, derdini anlatamayan köpeklerin gözünden dünyaya bakabilmek için çok güzel bir pencere. 



Köpekler anlayabilmemiz için çok yararlı bilgilerin olduğu, benim için başucu niteliğinde bir kitap. Okurken sürekli köpeklerle birlikte çikolata şelalesi düşündüm.😎😜




Köpekleri seven, köpeği olan, almak isteyenlerin okumasını isterim. Sakın ha anayasal haklara sahip olmadıkları için birey değil nesne gözüyle bakmayalım ve alıp sokağa atıldıklarında sevdikleri tarafından terkedilme acısını yaşadıklarını unutmayalım. Sokaklara adapte olabilmeleri çok zor. Köpeği aldınız diye istediğinizi yapabileceğiniz anlamına gelmiyor.

Puan:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder