SENDEN SONRA- EMILY HOPE || YORUM

12/30/2015 , BY Mosepati -

 


Kitap: Senden Sonra
Orijinal Adı: After You
Yazar: Emily Hope
Yayınevi: Novella Yayınları
Çeviri: Ayşe Dedeman
Yayın Tarihi: Aralık 2015
Sayfa Sayısı: 255
Tür: Romance

"Eğer değer verirsen incinirsin, insanlar incitir."...                                                Bir Noel günü savaşma ruhumu kaybettim ben, karanlığa hapsoldum. Senden sonra umut hep bir uhdeydi.                       Debbie’nin bir Noel günü verdiği karardan sonra bütün yaşamı hiç tahmin edemeyeceği bir biçimde değişmiştir; o günden sonra artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır.                                         Bizi gerçekten biz yapan nedir? Yaşamayı tercih ettiklerimiz mi, ardımızda bıraktıklarımız mı? Yaşadığımız anlar mı, yoksa geride bırakmaya çalıştıklarımızın acısı mı?                                                              Senden Sonra pişmanlıkların, acının, hayal kırıklıklarının nasıl da insanın yaşamını gölgelediğinin hikâyesi…
(Tanıtım Bülteni)


Bu kitabın sunumu ne kadar güzelse kitap da bir o kadar kötüydü. Kitabı okurken yazarın eksiklerini sıraladım zihnimden. Öncelikle farklı farklı yıllarda yaşadıklarını karışık sıralarda okuyoruz. Bir şeyler olacağını, kötü bir şeylerin olacağını hissedip geriliyoruz. Ama yazar hop bunu yarım bırakıp başka bir zamana atlıyor. Daha kafamda hangi yıla dair olayların geçtiği, bu zamanda kimlerin olduğunu toparlayamadan başka bir zamana... Aralarda da kim olduğunu merak ettiğimiz Simon'a bol pişmanlık içeren, mutsuzluklarından, günlük yaşantısından bahsettiği mektuplar...

Açıkçası bir kadın olarak yaşadıklarının çok ağır olduğunu, yardım almadan üstesinden gelinmeyecek bir travma yaşadığını düşünsem de yazar bunu bize aktaramamış, kurgulayamamış da zaten. Neden hayattan bu kadar kopuktu Debbie? Neden tepkisiz kaldı ya da bir tepki göstermedi? Neden yanında kimse yoktu? Nedenler yok...Karakterleri tanıyamadım ben. Kafamda kişiliklerini oluşturamadım, canlandıramadım. Anlamlandıramadım. Öncesi ne? Sonrasında ne oldu? Hep bir durağanlık, hep bir tepkisizlik...


"Senden sonra hep çirkindim, bir daha hiç ama hiç güzel olamadım. sanki senden sonra bana dair her şey de gitti, savruldum, savruldum, sonra yeniden başlayabilirim dedim, inandım, başlamak için yeterli gücüm ve inancım vardı, ama... olmadı Simon."


Brian'ı da sevmiştim ama o da belirsiz. İyiyken kötü oldu. Sonunda yaptığı ya da oluşturulan boşluktan bizim kavramamızı istenen şey de saçma geldi. Keşke başka bir yazar bunu kaleme alsaymış, ortaya hayata bakışımızı değiştirecek bol bol sorguda bulunmamıza neden olacak bir kitap çıkardı.  İnce bir kitap olduğu için çabuk bitirebilirsiniz, ben üç saatte bitirdim. oluşturulmaya çalışılan gizem de tahmin edilebilir bir gizem.

Devrik cümleleri okumaktan da rahatsızlık duyduğumu söylemeliyim. Onca zaman karmaşasında bir süre de anlam karmaşası yaşadım. Kitap için üzüntü yaşıyorum şu an. O kadar güzel bir konu olabilecekken yazar elleriyle mahvetmiş...

Puan:


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder