SİSSOYLU KUŞATMA (MISTBORN, #2) BRANDON SANDERSON ||YORUM &ALINTILAR BRANDON SANDERSON 28'İ

3/13/2016 , BY Mosepati -



Kitap: Sissoylu Son İmparatorluk
Orijinal Adı: Mistborn: The Well Of Ascension

Yazar: Brandon Sanderson
Yayınevi: Akılçelen Kitaplar

Çeviri: Can Sevinç
Yayın Tarihi: 2015
Sayfa Sayısı: 623

Tür: Epic Fantasy, High Fantasy, Fantasy
Kötülük alt edildi; savaş ise henüz başlıyor.

İmkânsızı başardılar ve acımasız iktidarı bin yıl boyunca devam eden Tanrı benzeri varlığı ortadan kaldırdılar. Bu toprakların en kudretli Sissoylusu hâline gelen Vin ve ona âşık olan genç, idealist bir soylu olan Elend Venture, şimdi yıkık bir imparatorluğun külleri üzerine sağlam, yeni bir toplum inşa etmek zorunda.

Üç farklı ordunun kuşatması altında kaldıkları sırada, Vin ve Elend bu zorlu amaç için çalışmaya başlayalı çok kısa bir zaman olmuştu. Kuşatmanın demir yumruğu geride kalan her günle birlikte giderek daha da kapanırken, kadim bir efsane bir umut ışığı sunmaya başladı onlara. Efsanede bahsedilen Miraç Kuyusu'nun ne tür bir güç bahşettiği belli değil, hatta bu kuyunun gerçekten de var olup olmadığını bile kimse bilmiyor.

Belki de Lord Hükümdar'ı alt etmek işin en kolay tarafıydı. Lord Hükümdar'ın yıkılışı sonrasında ortaya çıkan gelişmelere rağmen hayatta kalabilmek hiç de kolay olmayabilir. Fantezi roman evreninin önemli yazarı Brandon Sanderson'dan harika bir yapıt…


(Tanıtım Bülteni)


Son İmparatorluk yorumum: http://mosepati.blogspot.com.tr/2016/02/sissoylu-son-imparatorluk-brandon.html

Son İmparatorlukta gelişen olaylardan sonra bu kitapta ne anlatılabilir acaba diye düşünmüşken karşımda şaşkınlıktan şaşkınlıklara, heyecana sürükleyen bir kitap buldum. İkinci kitap olmasına rağmen ivme düşeceğine üç beş kat artmış gibi hissediyorum. Neler neler olmadı ki!

Lord Hükümdarın sözde Miraç Kuyusu'nda kötü yaratıkları yenerek güç elde etmesiyle ilgili şüpheler, ortaya çıkan günlükle birlikte daha karışık ve daha karışık bir hal alır.





Son zamanlarda kendinde farklılıklar hisseden, bir takım sesler duymaya başlayan Vin, Miraç Kuyusu ile ilgili kehanetlere güvenip büyük bir adım atar.



Karakterler arasında sevdiğim bir çok kişi var ama ben aralarından Elend'i hiç sevmedim. Silik ve kriz anlarını yönetemeyecek, çözümleyici olmayan, gayet vasat bir karakter. Gözüm her sayfada bir önceki kitabın dinamiğini oluşturan, karizmatik karakteri aradı.

"O arkasında harabeler bıraktı ama bunlar unutuldu, diye düşündü Sazed onun uçmasını izlemek için dönerken. o krallıklar yarattı ve sonra da dünyayı yeniden yaratırken bunları yok etti."
"Güvende olmanın iki yolu vardır, diye fısıldadı Reen'in sesi ona, ya o kadar sessiz zararsız olursun ki insanlar seni görmezden gelir, ya da o kadar tehlikeli olursun ki senden ödeleri kopar."
"Ben belli bir genç kızın birkaç yıl önce yaşlı bir Kelsier için yanıp tutuştuğunu hatırlıyor gibiyim."
"Neden senin beni kurtaracağını düşünmüştüm biliyor musun? diye fısıldamaya çalıştı ona, gerçi bir şekilde kelimeleri düzgünce oluşturamayacağını biliyordu. Ses. Sen benim karşılaştığım zaman öldürmemi söylemediği ilk insandın. Tek insan."
"Ben trajik bir şekilde tuvaletlerden koparılmış olan bir sosyete baloncuğuna sempati duymakta zorluk çekiyorum."


Aklımda cevaplanmamış sorular var ve yeni kitapta bu cevapları bulmayı umuyorum. Görmeyi istediğim karakterler var.

3. Kitabın kapağını da gördük, serinin kapakları çok başarılı. Yayınevinin bu yazara karşı verdiği önemi, titizliği çok seviyorum. Çevirisini de söylemeden geçemeyeceğim. Tebrikler.

Tekrar tekrar beni ne kadar şaşırttığını ve bu serinin, bu yazarın beni ne kadar mutlu ettiğini, benim için ne kadar değerli olduğunun üstüne basmayı istiyorum. Hayal dünyası çok geniş ve zeki bir yazar.
Seri çok ilginçleşiyor.

Puanım:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder